Monday 28 March 2016

Sziasztok!!

Berepültem a Goblint, fantasztikus heli!!! :)

Itt megnézhettek róla a videót, amit a Attila vágott össze, és hát persze remekül sikerült:


Első tapasztalatok:

Miután megtörtént a gép átnézése, szabályzó betanítása nagy izgalmak között vittem ki a helit a pályára. :)
Két fordulatot állítottam be, az egyik 55% a másik 75% volt úgy ,hogy 24-es pinon volt a motoron.
Első felpörgetés közbe jelentkezett is az első probléma, a farokszíj bele ütött a farokcsőbe. :)
Volt neki egy fura hangja, elsőre meg is ijedtem mi lehet ez??
Szerencsére nem egyedül voltam kint, barátaim is végig izgulták az első próbákat, és sokat segítettek.
A szíjfeszességet úgy oldottuk meg, hogy a Tomi fogta a farokcsövet és teljes erőből húzta, én meg a végénél fogtam meg, és közben mikor már elértűk azt a húzást amivel kamiont is el lehetne húzni, na akkor húztam meg a csavarokat.  :D
Így már tökéletes lett, többször nem jött elő ez a jelenség. Eleinte egy kicsit szoros volt az egész mechanika e miatt, de 5. repülés után már vaj puhán járt az egész.

Tehát jónak tűnt minden, és így megkapta a gép a felszállási engedélyt, természetesen aksi bejáratás volt ezért a 55%-os gáz mellet szált fel a Goblin.
És mikor elkezdett forogni a motor, azt hittem már sose áll meg, fél gázon mikor fel szálltam vele, olyan volt mint ha ez már a full lenne. Nagyon durván ment, lebegni rettenet nehéz volt ilyen érzés mellet.
Leszálás után feltöltöttük az aksit, és hát rettenet sok ment vissza. Pontosan a kettőbe 3260mAh
3.5 perc lebegés mellet. Hát ez így sajnos nem lett volna jó, így kicseréltem a gyári pinionra ami
21-es.
Az első repülésnél, ugyan úgy csak lebegtem 3.5 percet és ez után csak 1900mAh ment vissza.
Ami azért elég durva, majdnem a felére eset vissza a fogyasztás. :D
Meg mértűk a fordulatot is, 55%-on 2160rpm-et mért a Szabi, amit én alig akartam elhinni,
hogy a fenébe foroghat ennyit???
Ha elméletet nézzük akkor se forog ennyit, mert a motor 565kv-és és 50V-ról megy, tehát olyan 1600 rpm-nek kellet volna lennie, lehet kifogtam egy extra kde motort?? :)
Gyakorlatba úgy tűnik igen, mert ti is látjátok valami nem stimmel, viszont most gyengébb lett, mint volt. A szabályzón kell állítgatni kicsit és tökéletes lesz.
Persze nem álltam meg, hogy ne próbáljam ki mennyit eszik, ha egy kicsit megterhelem 80%-on, hát 3.5 perc után ment vissza 4200mAh a két aksiba.
Nekem még nem tetszik annyira, de hát még finomítani kell rajta, sajnos csak egy aksi van hozzá, így sokáig tart, mert nehéz megállni, hogy ne repüljek ha már fent van. :)
Nap végén volt egy kis probléma 55%-on, rendesen meg is ijesztet. Be remegett az egész gép, először fogalmunk se volt mitől van, és mikor kabint levettük utána megszűnt ez a jelenség.
Előtte nem vettük észre ezt, mert egyszerre 80%-ra felkapcsoltam és hajrá.
Az új áttétellel 55%-on pont olyan rezonanciát okoz, ami miatt elöjön ez a remegés, persze a kabin rögzítése tehet róla, ezt a részét is elégé elrontotta a Sab cég, persze a pilótái nem vették észre ezt se eddig, nem tudom milyen teszteléseket csinálnak, de elég hanyag munkát végeznek!

Én úgy gondolom, ha egy gépet le kell tesztelni akkor azt, az összes rendszerrel( FBL) ki kell próbálni, főleg azért mert ök nem adnak hozzá, másrészről minden motorral, az összes áttétellel.
De, ha ezt nem is teszik meg, akkor már ne csináljanak ekkora bakikat, hogy a kabin a rögzítési pontól kinyúlik még 20cm-rel, ami szabadon mozoghat persze.

Őszeségébe, ha őszinte szeretnék lenni, szerelés alatt is sok melló volt vele, rossz menetek, imbolygó megvezető méretei katasztrófa volt, alu alkatrészek viszont igen precízek voltak, a faroktolórúd az egy katasztrófa, ha én lennék a pilótájuk én biztos megmondtam volna ,ha ezt nem javítjátok kidobom az egész gépet a szemétbe, egy ilyen fontos alkatrésznél ragassza össze egy, például egy olyan kezdő aki helit se látott még, siralmas!!
A kabin rögzítése is elég gagyi, stabil ,de rezonanciát okoz, és elál a farokcsőtől picit a kabin.
Ezt egy mágnessel meg lehetett volna oldani, de hát minek persze, ha így is megveszik.
 Tehát sok kifogást lehet találni ezen a helin, pedig 700 dolláros kit, az nem egy belépő szintü
helikopter, és egy kicsit jobban oda figyelnének tökéletes lenne.
Maga a gép kinézete, számomra gyönyörű, persze ehhez rengeteg Lynx alkatrész is nagyban hozzá járul. A hangja is egyedi, nem lehet hasonlítani egyik márkájú modellhelikopterhez, elragadó egy heli.
Tehát nem bántam meg, hogy ennyi munkát bele raktam, és pénzt, így is megérte!!!

üdv: Tamás                          

No comments:

Post a Comment