Friday 26 February 2016

Új tag a csapatban!

Sziasztok!

A Pásztori RC Heli Team új tagjaként köszöntök mindenkit!
Giczi Tamás-nak hívnak, 26 éves múltam, és körülbelül 3 éve űzöm ezt a hobbit. Anno (mint sok ismerősöm) egy Tesco-s kis 4-5 ezer forintos infrás koax helivel kezdtem, és annyira megtetszett, hogy pár hónappal később belevágtam egy (akkori tapasztalataim szerint) komoly, és nagy, 450-es méretű gép építésébe.
A használtpiacon keresgéltem, ahol találtam is egy Tarot 450 FBL helit, 3GX vezérlővel. Meg is vettem, nagyon örültem neki, de még a beállítással is gondjaim voltak. Később mikor rájötten a dolog nyitjára, már végre élvezhettem a repülést is, nem csak a szerelgetést. A 3GX vezérlő akkoriban járt a 3.x verzióknál, vigyázni kellett vele, hogy gyorsan elemeljük a gépep, mert felszálláskor hajlamos volt felborítani a gépet. A Küzdelmes időszak után beszereztem a gépre egy Ikon FBL elektronikát, mondanom sem kell, ég és föld volt a különbség, sokkal jobban hangolható, már alapbeállításokkal is szépen repülő gépet kaptam. Ezen a gépen tanultam élesben lebegni, nyolcasozni, szerelni.

A képen látni, megélt pár törést, dehát ilyen egy 450, amin valaki kezdő tanul :)

Tarot 450 - vagyis T-rex 450 Pro v2



Ez a gép, körülbelül 1 évig volt meg, mert ahogy a legtöbb helis, vágytam egy nagyobb madárra :). Mivel pénzzel akkor sem voltam eleresztve, a választás egy HK 550GT-re esett. Az egész gép talán 150 ezer forintba volt mindenestől, és egy-két apróságot leszámítva engem kiszolgált, nem tapasztaltam a sokak által horrorisztikusnak beállított HK minőséget sem. Tény, hogy nem volt csúcsminőség, de nem is került annyiba. Persze 3D-re nem annyira alkalmas a gyári felépítésben, de ezért a pénzért, tanulni rajta nem rossz választás szerintem. Nálam ment a gép kb 150 startot anékül, hogy bármi „magától” tönkre ment volna rajta. A gépben volt egy YEP 120A szabályzó, MI digital coreless HV szervók, talán 14-15kg körüli nyomatékkal. Szerettem a szervókat, megbízhatónak bizonyultak, törés után a fogas csere pedig mindössze 6 dollárba fájt. A gépet a kezdetektől úgy terveztem, hogy biztos hogy tanulóként fogom törni, szóval eleve olyan alkatrészekkel építettem, amikről tudtam hogy olcsók, vagy olcsón javíthatók.
A helit 550 méretről később 600-as méretre nyújtottam, és noname helyett RJX Energy 600 lapátokkal használtam, a gép a nagyobb lapáttal sokkal stabilabb lett, öröm volt vele repülni!

HK550, 600-as lapátokkal


A gépet eladtam, egy tatai ismerőshöz került, a gép azóta kb újabb 1 évet üzemelt minden gond nélkül, szerintem megérte az árát, egyáltalán nem bántam meg hogy HK550-et vettem anno.

A következő gépem egy Align T-Rex 700E Pro DFC volt, 2015 Januárban építettem. Az első 700-as gépem, nagyon vágytam rá, igen örültem mikor sikerült megszerezni. A hazai fórumon vettem a gépvázat, KIT-ben lett vásárolva, de nem lett megépítve. Így került hozzám a váz, egy 750MX motor, és egy ICE2 120A szabályzó. Szervónak RJX FS-0521 szervókat választottam, 21kg nyomaték, 0,06s/60 fok sebesség, és csupán 75 dollár volt darabja újként. Nagyon jó szervók, minőségi darabok, a Servoking gyártja őket, lényegében ugyan azok mint a BKServo 7000 coreless szériája. Mivel az 550-et csak úgy akarták megvenni, hogy egyben, repkészen, ezért az Ikonnak maradnia kellett rajta. Közben megjelent a Spirit flybarless vezérlő, aminek volt egy számomra kedvező tulajdonsága, a bailout (igen tudom, mindenkinek megvan a véleménye a bailoutról). Én úgy voltam vele, hogy nekem ez már egy drága gép, és akárki akármit mond, inkább meghúzom a bailout kart, minthogy valami apró hiba miatt rögtön költhessek 100 ezret alkatrészekre. A 700-on kétszer kellett élesben használnom a bailoutot, úgyhogy a Spirit bőven visszahozta az árát.

700E Pro DFC
700E 5. startja, akárcsak a Spirit FBL-nek :)
   
De persze kiderült nem tudok nyugodni, mindig kell valami újdonság, ezért a T-rex 700 is csak egy évet töltött nálam, és kerítettem egy MSH Protos Max V2-t. Az igazat megvallva teljesen elégedett voltama  T-rexel, szerettem is, egyszerűen csak annyi, hogy minden eddigi helim Align volt (vagy azon alapult) és vágytam az újdonságra. A Protos pedig merőben más felépítésű mint egy Align, de ezt majd egy későbbi posztban részletezem.

Protos Max v2

Mivel a munkám miatt Pesten élek, a helizést pedig nem szeretném mellőzni ott sem, ezért kerítettem egy újabb gépet, amivel Pesten is könnyen ki tudok járni valahova, olcsó fenntartani, és főgépnek is tökéletesen megfelelne, nemhogy másodnak. Ez pedig egy T-rex 450L Dominator, abból is a 6S verzió. A gépben TGY-306HV szervók vannak, YEP90A szabályzó, és Nano-tech 6S 1550mAh 65C akkuk és természetes Spirit FBL. Vadállat kis gép, nagyon szeretem, miután 1-2 évig nagy helivel jártam repülni, el nem mondható milyen érzés az, hogy egy fordulóval kivittem mindent a kocsihoz ami kell a repüléshez.

Baloldalt a 450L-em, jobboldalt a 700E

Modelltomival, a Pásztori pálya tulajával először 2014-es találkozón találkoztam, nem gondoltam akkor, hogy egyszer majd én is csapat tag leszek, de nagyon örülök, hogy így alakult, keressetek bennünket bátran, csatlakozzatok hozzánk, minél többen megyünk ki repülni a hangulat annál jobb!

Bemutatkozásnak lehet picit hosszú volt, de legalább megtudtátok, hogy milyen gépekkel rendelkeztem, mivel volt dolgom eddig.

Üdv mindenkinek!

No comments:

Post a Comment