Wednesday 5 April 2017

Goblin 700 Kse 3 lapátos helit építek!! :)


Nemsokára megérkezik, az első 3 lapátos helikopterem. :)
Kattints ide, a tovább olvasásához:

Sziasztok,

Mielőtt belemerülnénk az adatokba, jöjjön egy kis történet arról miért döntöttem így. :)

Én mindig is nitros heli párti voltam, vettem is egy nagy 700-as nitros helit, amivel évekig
kínlódtam, valószínűleg a rossz motor választás miatt, de ezt már sokan tudjátok. :)
Szóval, eltelt két év a Vértesszőlősi találkozó óta nem jó a motorja a 700-asnak, és a sok munka,
reptér fejlesztés miatt nem jutott időm, hogy foglalkozzam vele.
Őszintén szólva, bele untam a folytonos problémái miatt, és így vettem egy 570-es Goblint, gondolván, hogy majd ez kihúz ebből a problémából.
Ami teljes mértékbe meg is történt, de viszont nagyon hiányzott a 700-as méret, ezért még próbálkoztam 2016-ban a nitros 700-al, de nem jutottam vele előbbre.
 Ebben a pillanatban elpattant az agyamba valami, tiszta ideg voltam, hogy egy 900 ezres gép szívat
folyton és rá megy az életem, így döntöttem. Vennem kell egy 700-as elektromos helit.
Ehhez a döntéshez, nagyban hozzásegítetek a barátok, és az ,hogy a reptérbe igen nagy összeget fektettem a villamosításba.
Egyet biztosan tudtam, hogy az egy Goblin lesz, mivel egyedi hangja nagyon megfogott, meg a nagy precizitás, és a repülési teljesítménye.

Akkoriba fórumon is szóba kerültek a 3 lapátos helik, melyek kinézetre nagyon tetszettek, de én igazából elleneztem, úgy gondoltam, hogy a 3. lapát tömege miatt, csak gyengülni fog a repülési teljesítmény egy 6-700-as kategóriájú helikopternél.
 Országos heli találkozóra eljött a Ramo (Ramocsa Zsolt) barátom, az ország legprofibb helikopter modell szakértője, ő mindent tud, amit csak lehet a modellezésről, egy szóval zseni!
Vele beszélgetve a 3 lapátos rendszerről, nagyon hasznos volt, mert teljesen meggyőzött, hogy mennyivel jobb mint két lapátos rendszer, most a részletekbe nem akarok belemenni, lényeg az ,hogy
sokkal jobb. :D
Így el is dölt, hogy egy Goblin 700 Kse lesz az a gép, amit álmomba se mertem gondolni, hogy lesz ilyenem egyszer. Viszont az ára, az már annyira nem kecsegtető, mint a kinézete, 1200 euro, a üres váz, amihez csak lapátok járnak, az 360 ezer Ft, amitől rögvest le is izzattam.
Ez két hónapos teljes keresetem, és ez csak a váz.  Szerencsémre jött egy lehetőség, a munkahelyemen, kiküldetés, a pénz része így már elérhetővé vált, rengeteg idővel jár ez a munka, de valamit, valamiért.

Hu, ha, ez elég hosszúra sikeredet. :D   Térjünk át a gépre gyorsan! :)
Mit is kapunk ezért a rengeteg pénzért cserébe?

Egy profi helikoptert, amit arra terveztek, hogy nagyon brutális teljesítménnyel bírjon a levegőben.
Három lapátos rendszert kapunk elől, hátúl, és karbon kabint, mind ezt plusz 200 euróért, ami már sokkal jobban hangzik a sima két lapátoshoz képest.
Igazából a "kit" kiválasztása csak egy lépés a sok közül, de mi kerüljön bele?
Ezen nagyon sokat filóztam, a szervó egyértelmű volt, hogy Align lesz, mivel szerintem a piacon most ők csinálnak a legjobbat, és akkor már legyen abból is a legújabb (Ds820M, 825M) ami dizájnba is illeni fog a kse-hez.  
     Hogy, miért gondolom ezt?
Mert ezek a szervók eszméletlen gyorsak, pontosak, erősek, és ez még semmi, mert egy csepp hang nélkül teszik a dolgukat. :)
A FBL rendszer számomra egyértelműen csak is beastx, egyszerű beállítani, és nagyon jól teszi a dolgát, ráadásul a Spektrum ar7210-hez csak be kell kötni a minden elektromos kütyűt, nem kell hozzá külön vevő, külön vezetékeléssel.
A Goblin hajtástechnikáján gondolkoztam sokat, meg számolgattam, hogyan fog kijönni nagyából.
A 570-en bevált a Hobbywing Platinum szabályzó, és jó ára miatt, a márkánál akartam maradni.
Viszont, azon járt az agyam, hogy hány cellás rendszer legyen, milyen motorral.
A tervem az volt, hogy kde 525kv-és 5.5kW-os motort kap, de én 14 cellával fogom hajtani, ami még plusz erőt jelent, és úgy gondoltam, hogy nagyobb feszültségen kevesebb áram folyik, így hosszabb lesz a akkumulátor élettartalma.
Elkezdtem számolgatni árban, hogy jönne ki, és arra jutottam ,hogy mivel 12s rendszerhez is kellene egy 160A-os szabályzó, biztonság és a melegedés miatt, így nagyon egyforma árat mutatott a két rendszer.
Magyarul a 14s-el nem drágább összerakni mint 12-vel, és hosszabb időtartalmat hozz, meg ráadásul 10-20% erő növekedést is.
Már csak az áttételnek kellene jó lennie, és itt jött a bökkenő, a lelombozodás. :(
A goblinál a legnagyobb áttétel a 18-as pinion, ami 11.9:1-hez, és 14s-el a 525kv-és motor túl sokat
forogna, mivel a megengedett ajánlott fordulat max 2000 a főrotoron.
Ezt az értéket, meg már kb 70%-on elérné, ami motormelegedést és pazarlást, meg kisebb kínlódást okozna.
Ez elég nagy probléma volt, számomra mert ez a motor 300 dollar volt, a legjobb ár értéket képviseli,
de ahogy mondaná egy barátom, a lúd legyen kövér. :D
Elkezdtem keresgélni a Kontronik fronton.
A kontronik, meg mindig is az álmaim közé tartozott, így választottam ki az egyik legdurvább motort, amit lehet náluk kapni, és bele is fér a gépbe.
Egy Pyro 850-50L Competition névre hallgató bivalyt, 6.5kW-os motor 500Kv.
Ezt a motort lehet, hajtani 12-14s-el is, eszméletlen szép darab, hatalmas árral. (620 euró)
Én nézegetem mit tudnak a kontronik motorok, a 800-as széria, is úgy viszi a 800-as helit mint a vajat a forró éles penge. Az első szám a gép méretét jelentheti, ha jól tudom, és én meg egy 850-eset választottam ami a előzőleg írt 800-ashoz képest plusz 1000W-al erősebb, élethű 2-2.5m-es helikhez veszik ezt a motort, így sajnos videót is nehéz róla találni.

Már elég sok minden megjött a géphez, töltő, szervók, az új akú tálcás rendszer, rail 116-os faroklapát, 160A-es v4-es szabályzó, elvileg úton van heli és a motor.
  (Ha, minden jól megy, csinálok kicsomagolós videót) :)

Pár kép róla, ami eddig megjött:












 


No comments:

Post a Comment